The Brazilian Antenna for Popularization of Mathematics Extension Project as a Tool for Inclusion and Empowerment

Authors

  • Telma Silveira Pará FAETEC-RJ
  • Simone Dantas Fluminense Federal University

DOI:

https://doi.org/10.5753/compbr.2022.48.2732

Keywords:

Combinatoricss, Mathematics Education, STEAM

Abstract

This article presents a summary of the actions of the Brazilian Antenna for Popularization of Mathematics extension project of the Institute of Mathematics and Statistics (IME) of the Fluminense Federal University (UFF).

Downloads

Download data is not yet available.

References

BACICH, L., HOLANDA, L. STEAM em sala de aula: a aprendizagem baseada em projetos integrando conhecimentos na educação básica. Penso Editora

BERLEKAMP, E., GUY, R. Winning Ways for your mathematical plays. (1982).

Organização das Nações Unidas (ONU). Os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável no Brasil. [acesso 2022 jun 07]. Disponível em: [link].

Organização das Nações Unidas (ONU). Os Objetivos de Desenvolvimento Sustentável no Brasil. [acesso 2022 jun 07]. Disponível em: [link].

Published

2022-08-07

How to Cite

Pará, T. S., & Dantas, S. (2022). The Brazilian Antenna for Popularization of Mathematics Extension Project as a Tool for Inclusion and Empowerment. Brazil Computing, (48), 15–18. https://doi.org/10.5753/compbr.2022.48.2732

Issue

Section

Papers