Critical Digital Literacies: Towards Ethical and Citizen Education
DOI:
https://doi.org/10.5753/compbr.2022.48.2781Keywords:
Critical Digital Literacy, Skills, Digital CultureAbstract
Based on the concept of digital literacies, this text presents dimensions, pillars and skills for digital literacies, thereby identifying the "place of criticism" and reflecting on critical digital literacies.
Downloads
References
MACIEL, Cristiano; VITERBO, José (Org.) . COMPUTAÇÃO E SOCIEDADE: A SOCIEDADE - VOLUME 2. 1. ed. Cuiabá: EdUFMT - Editora da Universidade Federal de Mato Grosso, 2020. 269p.
MACIEL, Cristiano. A internet como ferramenta educacional. 2. ed. Cuiabá: UFMT, 2014.
ROSA, Fernanda Ribeiro. Por um indicador de letramento digital: uma abordagem sobre competências e habilidades em TICs. VI Congresso Consad de Gestão Pública. 2013.
SAITO, Fabiano Santos; SOUZA, Patrícia Nora de. (Multi)letramento(s) difital(is): por uma revisão de literatura crítica. Linguagens e Diálogos, v. 2, n. 1, p. 109-143, 2011. Disponível em: . Acesso em: 18 mai. 2017.
SOUZA, Terezinha Fernandes Martins de. Ondas em Ressonância: Letramentos Digitais de Estudantes na Universidade Aberta de Portugal. 2016. 364 f. Tese. (Doutorado em Educação) Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Florianópolis, 2016
TREVISAN, Daniele. Letramentos Digitais Críticos: habilidades mobilizadas por estudantes universitários em Ambiente Virtual de Aprendizagem. Dissertação (mestrado) - Universidade Federal de Mato Grosso, Instituto de Educação, Programa de Pós-Graduação em Educação, Cuiabá, 2019
BUZATO, Marcelo El Khouri. Entre a fronteira e a periferia: linguagem e letramento na inclusão digital. 2007. 284 f. Tese (Doutorado em Linguística Aplicada) – Instituto de Estudos da Linguagem, Universidade Estadual de Campinas, Campinas, 2007
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Brazil Computing
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.