Curricula for Computing Education in Brazil: A collective work

Authors

  • Renata Araujo Mackenzie Presbyterian University
  • Avelino Francisco Zorzo Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul

Keywords:

Curricula, Computing Education, Professional Training, Brazilian Education

Abstract

This paper introduces the discussion about Curricula for Computing Education in Brazil and presents an overview of the remaining papers in this issue of Brazil Computing.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Diretrizes Curriculares Nacionais para os Cursos de Graduação na Área de Computação, Ministério da Educação.

Zorzo, A. F.; Nunes, D.; Matos, E.; Steinmacher, I.; Leite, J.; Araujo, R. M.; Correia, R.; Martins, S. Referenciais de Formação para os Cursos de Graduação em Computação. Sociedade Brasileira de Computação (SBC). 153p, 2017. ISBN 978-85-7669-424-3.

Catálogo Nacional de Cursos Superiores de Tecnologia, Ministério da Educação.

Published

2018-11-01

How to Cite

Araujo, R., & Zorzo, A. F. (2018). Curricula for Computing Education in Brazil: A collective work. Brazil Computing, (38), 6–9. Retrieved from https://journals-sol.sbc.org.br/index.php/comp-br/article/view/4535

Issue

Section

Introduction

Most read articles by the same author(s)